Bulan

Bulan..semalam tengok Discovery Channel pasal bulan..haha, seronok la..bulan ni sangat unik,tapi kenapa? erm..perhaps the easiest way to describe.............er........look..the moon's surface is marked by impact craters..which form when asteroids and comets collide with the lunar surface kan..so one thing for sure, it ain't that beautiful..tidak secantik mana..but then again, bulan cantik kan? sebab setiap malam yang gelap, ia menerangi bumi ini..setiap malam yang kelam, bulan seolah2 memberi cahaya harapan, di malam yang gelap, bulan muncul menjadi penyuluh di dalam kegelapan..bulan sentiasa ada ketika kita di dalam kegelapan..

in reality (bukan program realiti bodoh akademi fantasia, ini realiti genuine!), jadilah seperti bulan..kita mungkin cantik, mungkin tidak..tetapi rupa paras itu tidak penting. Apa yang penting adalah sumbangan kita terhadap orang2 di sekeliling kita..kita ada ketika mereka sedih, kita ada ketika mereka gembira, kita ada ketika mereka kesunyian..buruk sekali manapun rupa paras kita, asalkan kita memberi kebahagian hanya kepada seorang sahaja sekalipun, orang tersebut akan menyukai kita..

* pernah tak terfikir menamakan anak anda "bulan"? haha..its a beautiful name anyway.. :) *

3 comments:

alina said...

eh...tak boleh,tak boleh!!i dah lama cop that name for my non-existent daughter...

Kamarul said...

eh? how come? ala alina..I love that name la..mcm mana you boleh terfikir benda sama?haha

alina said...

i've always wanted that name since i was little.. one of my relatives have that name..it's so unique! Don't ask me how we both want the same name.. great minds think alike?

Post a Comment