orientation week sudah tamat..

Ok..tak tau dari mana nak dimulakan, sebab semuanya perlu diceritakan..pengalaman jadi facilitator untuk kali kedua ni agak berlainan daripada yang sebelumnya..masa intake may yang lepas, saya hanya jadi faci bagi satu kumpulan kecil..tapi kali ini, saya diamanahkan untuk menjaga satu batch intake ni..jadi head department for transportation committee..start kerja hari rabu dah..awal2 parents dah mula tunjuk kepala masing-masing time sesion angkat barang hari rabu..complain macam-macam dengan accommodation..padahal mereka ni jenis yang tak bersyukur betul..bilik menghadap matahari time petang pun parents diorang nak complain...haih..

hari khamis mmg totally havoc..terpacak di bawah kepanasan matari kat area parking inventQjaya dari pukul 7.30 pagi sampai pukul empat petang..pagi bermandi hujan sebab hujan turun renyai-renyai..then start dah dekat tengahari, matahari memang terik gila..tuhan je tahu macam mana rasanya berjemur bawah matahari kat CYBERJAYA..kita orang guna sistem nombor untuk pick up parents..nak hantar mereka ke cyberia..dah la parents ada dekat seratus lebih..saya memang dah tertekan gila menguruskan mak bapak yang tak tahu bahasa, dah la panas terik, mak bapak tu tak paham bahasa nak ikut giliran, contoh buruk bagi anak-anak mereka..siap ada 3 parents yang attack saya and jason serentak satu masa tu..bahasa pulak buruk..tapi kita orang sabar aje la..tapi alhamdullilah la, semuanya okay aje lepas saya bertegas dengan mak bapak..tapi memang kena sun burnt ah..saya ni dah la tak cerah mana..jadi makin gelap sekarang..haha..jumaat, sabtu, ahad, semuanya okay, agak sibuk jugak, driver bas banyak yang meragam, student la yang lambat, macam-macam problem jugak la..tapi semuanya okay je, kita orang manage to control everything..thanks to Nebbe..sangat membantu..bersyukur la dapat pembantu mcm dia..dah la kecik, comel2 aje..haha..then hariz plak, memang la menyampah dengan gaya dia handle students semua..dengan perangai animated dia tu..tapi tak ape la..dia buat kerja dengan baik..credit untuk dia jugak..basically kami bertiga aje yang sibuk pasal transport..

jadi faci memang penat..saya ada jatuh sakit skejap, macam nak demam pun ada..aiman memang totally demam, sampai habis orientation tak recover..hariz "mati" satu hari atas katil time hari sabtu..haha..then nebbe pun macam ape ntah..muka penat aje memanjang..alina pun..kena hand and mouth disease..(rasanya dia dh start kena time final exam kot haritu)..kesian...itu aje la yang saya tau faci yang ada problem dengan kesihatan mereka..faci-faci lain pun sama..semua kepenatan..tapi itu semua hanyalah sebahagian dari tugas kitorang..so tak kisah la..dan seronok berkerja dengan kamu semua..cuma sedih..tak sure la..tak sure jika saya akan bertemu dengan mereka lagi...mungkin x dah..

0 comments:

Post a Comment